სილაბუსი

 

                       
                              სილაბუსი

სასწავლო საგნის სახელწოდება
ბიოლოგია

სწავლების საფეხური
კლასი
 საბაზო საფეხური,   XI კლასი

სასწავლო კურსისსტატუსი
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი

სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
ერთი  სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი),78საათი, კვირაში 2 აკადემიური საათი.

მასწავლებლის სახელი, გვარი, საკონტაქტო მონაცემები
ნინო ბუჩუკური
Т- 577-09-35-53


სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა.სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
 სახელმძღვანელო მოიცავს 6 თავს.Bმასში გაერთიანებულია 50 თემა.სასწავლო თემები შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მისაღწევ შედეგებსა და ინდიკატორებს. სწავლების ამ საფეხურზ საფუძველი ეყრება პროფესიულ ცოდნას, მოსწავლეს საშუალება ეძლევა გაიაზროს საბუნებისმეტყველო დარგში მუშაობის თავისებურებანი.
სწავლების ამ საფეხურზე მოსწავლე ივითარებს სპეციფიკურ უნარ-ჩვევებს. დამოუკიდებელი აზროვნების უნარის გაღრმავება და ა.შ.
დიდ ყურადღება ექცევა გენეტიკის შესწავლას. მოსწავლეები ეცნობიან მემკვიდრეობითობისა და ცვალებადობის კანონზომიერებებს. სწავლობენ გენური ინჟინერიის საკითხებს, შეისწავლიან ევოლუციის მიმართულებებს, ამ სასწავლო კურსში სწავლობენ აგრეთვე ეკოლოგიას და ადამიანის გავლენას ეკოსისტემაზე.

 


სასწავლო საგნის მიზან









ბიოლოგიის სწავლების მიზანია ორგანიზმის გამრავლებისა და განვითარების შესწავლა, მიტოზისა და მეიოზის მნიშვნელობის ახსნა, ორგანიზმთა ემბრიონული და პოსტემბრიონული განვითარების შესწავლა. მოსწავლეები შეისწავლიან მემკვიდრეობისა და ცვალებადობის კანონზომიერებებს, მენდელის მიერ დადგენილი კანონზომიერებებს, შეძლებენ გენეტიკური ამოცანების ამოხსნას. მოსწავლეები შეისწავლინ შეხედულებებს ცოცხალი სამყაროს ევოლუციის შესახებ, აგრეთვე შეისწავლება ეკოლოგია და ეკოსისტემები, კვებითი ურთიერთობები, ეკოლოგიური პირამიდები. ადამიანის გავლენა ეკოსისტემაზე.

სასწავლო საგნის ამოცანები

>ცოდნა: მიტოზი და მეიოზი, ონტოგენეზი
>გენეტიკა სელექცია
>ევოლუციური მოძღვრება
>ეკოლოგია
მეცნიერული კვლევის უნარ ჩვევები:
>დაკვირვება აღწერა
>კვლევის საგნის განსაზღვრა
>კვლევის ეტაპების განსაზღვრა
>მონაცემთა აღრიცხვა
>კლასიფიკაცია
>გაზომვა
>კომუნიკაცია
>ცდის დაგეგმვა
>ცდის ჩატარება
>მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
>მოდელის შექმნა და გამოყენება
დამოკიდებულება:
>ინტერესი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ
>საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობის გააზრება
>თანამშრომლობის სურვილი
>გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა
>უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და სწორი მიდგომა
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები

მოსწავლე დაწყებით საფეხურზე ეცნობა ცოცხალი სისტემის ზოგად ნიშნებს, მათ შედგენილობასა და თვისებებს. ორგანიზმთა გამრავლების სახეებს და შეგუებულობას, სისტემების ძირითად ჯგუფებს,მათ ფუნქციებსა და სასიცოცხლო მნიშვნელობას.აგროვებს ინფორმაციებს, ადარებს ხელოვნურ და ბუნებრივ შეჯვარებზე და მსჯელობს განსხვავებასა და მსგავსებაზე. იცის გენეტიკის მცნება .
სასწავლო კურსის შეფასება
მოსწავლე ფასდება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:
 1- საშინაო  დავალება, 
 2-საკლასო  სამუშაო
 3- შემაჯამებელი  სამუშაო.
        საშინაო  დავალება :
დავალების ტიპები-საშინაო ექსპერიმენტი, დაკვირვება ობიექტებზე და პროცესებზე, ინფორმაციის მოძიება, მოდელირება, რეფერატის მომზადება,  და სხვა.

   ფასდება შემდეგი უნარები:
1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-თვითმართვის უნარჩვევები
5- დავალების სისტემატიურობა


      საკლასო  დავალება:

საკლასო დავალების ტიპები- საკითხის განხილვა/ დისკუსია, ექსპერიმენტი, მონაცემის აღრიცხვა/ დამუშავება, მოდელირება და სხვა.

ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-სოციალური უნარ-ჩვევები
5-კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები
6- თვითმართვის უნარ-ჩვევები


           შემაჯამებელი დავალებები  :კონკრეტული თემის დასრულებისას  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საბუნებისმეტყველო საგნების სტანდარდით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარის წარმოჩენა შესაბამისად



ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
  4-  სოციალური უნარ-ჩვევები

           მოთხოვნები რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:

>დავალების ყველა ტიპს უნდა ახლდეს შეფასების რუბლიკა
>ქულები უნდა გადანაწილდეს რუბლიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე
>მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები  რომლთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება
  
შეფასების ფორმები
         ზეპირი გამოკითხვა
         წერითი სამუშაო
         პროექტი
         ტესტირება
         პრეზენტაცია
         თვითშეფასება
         ურთიერთშეფასება
სასწავლო  რესურსები:
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტ საიტები, სასკოლო ლაბორატორიები


 მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგიაXI კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგიაXI კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

>სურათები, ტაბულები, მოდელები
>ლაბორატორიული აღჭურვილობები
>მასწავლებლის მიერ მომზადებული სავარჯიშოები
> ინტერნეტ სავარჯიშოები
წლის ბოლოს მისაწევი შედეგები
მეცნიერული კვლევა -ძიება
კვლ.XI.1.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები.
კვლ.XI.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი   პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების აღრიცხვა.
კვლ.XI.3.მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო  საშუალების გამოყენებით.
კვლ.XI.4.მოსწავლეს შეუძლია  მონაცემთა ანალიზი და შეფასება.
ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.X1.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ორგანიზმთა გამრავლების  და     ინდივიდური განვითარების ფორმები.
ბიოლ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები და იმსჯელოს ცვალებადობის  ფორმებზე.
 ბიოლ.XI.7.მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს ევოლუციის კონცეფცია ორგანული სამყაროს მრავალფეროვნების და  მასში მიმდინარე ცვლილებების ასახსნელად.
ბიოლ.XI.8.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათს ეკოსისტემაში მიმდინარე ნივთიერებათა მიმოქცევის და ენერგიის ცვლის პროცესები.
ბიოლ.XI.9.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ეკოლოგიური ფაქტორების მნიშვნელობა ეკოსისტემების ფორმირებისათვის და იმსჯელოს გარემოსდაცვით პრობლემებზე.
ბიოლ.XI.10.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ადამიანის ყოფისათვის მიკროორგანიზმების სასარგებლო და საზიანო თვისებების მნიშვნელობაზე.







კომპონენტები
ინსტრუქცია
სასწავლო საგნის სახელწოდება
ბიოლოგია
სწავლების საფეხური
კლასი
 საშუალო  საფეხური,    X კლასი
სასწავლო კურსისსტატუსი
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
მთელი სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი),97 საათი კვირაში 3 აკადემიური საათი.
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო მონაცემები
ნინო ბუჩუკური
Т- 577-09-35-53
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა.სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
სახელმძღვანელო მოიცავს 10 თავს . მასში გაერთიანებულია 36 თემა.სასწავლო თემები შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მისაღწევ შედეგებსა და ინდიკატორებს. საბუნებისმეტყველო საგნის სწავლებისას არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება შემეცნების პროცესში მოსწავლის აქტიურად ჩართვას, ეს მოსწავლეს საშუალებას მისცემს მიღებული ცოდნა და უნარ-ჩვევები პრაქტიკულად გამოიყენოს და გადაჭრას პრობლემა.ბიოლოგიის ამ ნაწილში დიდი როლი ენიჭება უჯრედის შესწავლას, საჭმლის მომნელებელი სისტემის, ენერგეტიკურ და პლასტიკურ ცვლას, ჰომეოსტაზს, ნერვულ სისტემას, სისხლის მომოქცევას, სუნთქვას და ა.შ.
სასწავლო საგნის მიზანი
ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლეებმა შეისწავლონ უჯრედის აგებულება, ორგანოიდები და მათი ფუნქციები,უჯრედული თეორია, ფოტოსინთეზის პროცესი, პლასტიკური და ენერგეტიკული ცვლის თავისებურებები. მოსწავლეები შეისწავლიან ორგანოთა სისტემების აგებულებას უმარტივესებში, ნაწლავღრუიანებში, მოლუსკებში, თევზებში, ამფიბიებში, მწერებში, ქვეწარმავლებში, ფრინველებსა და ძუძუმწოვრებში. მსჯელობენ ჰომეოსტაზის მნიშვნელობაზე ორგანიზმებისათვის.
სასწავლო საგნის ამოცანები



















>ცოდნა: უჯრედის  აგებულება და მასში შემავალი ორგანოიდების ფუნქციები
>ცოცხალ ორგანიზმში მიმდინარე და ქიმიური მოვლენები
>ცოცხალი სამყაროს სასიცოცხლო პროცესები
>ცოცხალი ორგანიზმების კლასიფიკაცია
მეცნიერული კვლევის უნარ ჩვევები:
>დაკვირვება აღწერა
>კვლევის საგნის განსაზღვრა
>კვლევის ეტაპების განსაზღვრა
>მონაცემთა აღრიცხვა
>კლასიფიკაცია
>გაზომვა
>კომუნიკაცია
>ცდის დაგეგმვა
>ცდის ჩატარება
>მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
>მოდელის შექმნა და გამოყენება
დამოკიდებულება:
>ინტერესი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ
>საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობის გააზრება
>თანამშრომლობის სურვილი
>გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა
>უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და სწორი მიდგომა
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები

მოსწავლე დაწყებით საფეხურზე ეცნობა უჯრედს, მის აგებულებას, მათ შედგენილობასა და თვისებებს. უირედთა ძირითად სახეებს.აგროვებს ინფორმაციებს, აკვირდება ორგანიზმში მიმდინარე  ცვლილებებს, მსჯელობს მისი როლის შესახებ. ასახელებს ორგანოთა სისტემებს, მსჯელობს თითოეულ ორგანოთა მნიშვნელობის შესახებ.
 სასწავლო კურსის შეფასება
მოსწავლე ფასდება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:
 1- საშინაო  დავალება, 
 2-საკლასო  სამუშაო
 3- შემაჯამებელი  სამუშაო.
        საშინაო  დავალება :
დავალების ტიპები-საშინაო ექსპერიმენტი, დაკვირვება ობიექტებზე და პროცესებზე, ინფორმაციის მოძიება, მოდელირება, რეფერატის მომზადება,  და სხვა.

   ფასდება შემდეგი უნარები:
1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-თვითმართვის უნარჩვევები
5- დავალების სისტემატიურობა


      საკლასო  დავალება:

საკლასო დავალების ტიპები- საკითხის განხილვა/ დისკუსია, ექსპერიმენტი, მონაცემის აღრიცხვა/ დამუშავება, მოდელირება და სხვა.

ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-სოციალური უნარ-ჩვევები
5-კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები
6- თვითმართვის უნარ-ჩვევები


           შემაჯამებელი დავალებები  :კონკრეტული თემის დასრულებისას  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საბუნებისმეტყველო საგნების სტანდარდით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარის წარმოჩენა შესაბამისად



ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
  4-  სოციალური უნარ-ჩვევები

           მოთხოვნები რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:

>დავალების ყველა ტიპს უნდა ახლდეს შეფასების რუბლიკა
>ქულები უნდა გადანაწილდეს რუბლიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე
>მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები  რომლთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება
  
შეფასების ფორმები
         ზეპირი გამოკითხვა
         წერითი სამუშაო
         პროექტი
         ტესტირება
         პრეზენტაცია
         თვითშეფასება
         ურთიერთშეფასება
 სასწავლო  რესურსები:
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტ საიტები, სასკოლო ლაბორატორიები
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგია X  კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგია X  კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

>სურათები, ტაბულები, მოდელები
>ლაბორატორიული აღჭურვილობები
>მასწავლებლის მიერ მომზადებული სავარჯიშოები
> ინტერნეტ სავარჯიშოები
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგ
  მეცნიერული კვლევა ძიება
·         კვლ.IX.1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
·         კვლ IX.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
·          კვლ.IX 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
·         კვლ.IX.4.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
   ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.X.5.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს  უჯრედში მიმდინარე პროცესებზე და დაასაბუთოს მათი  მნიშვნელობა   ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.6.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს სუნთქვის პროცესის თავისებურებები მცენარეებსა და ცხოველებში.

ბიოლ.X.7.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს კვების და მონელების მნიშვნელობა ორგანიზმის ზრდა-განვითარებისათვის და ენერგიით უზრუნველსაყოფად.
ბიოლ.X.8.მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ფოტოსინთეზზე, როგორც მცენარეული ბიომასის წარმომქმნელ საკვანძო პროცესზე.
ბიოლ.X.9.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს სატრანსპორტო სისტემის მნიშვნელობა  ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.10მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს მაკოორდინირებელი სისტემების მნიშვნელობა ორგანიზმისათვის.
ბიოლ.X.11.მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს გამომყოფი სისტემის მნიშვნელობა შინაგანი გარემოს მუდმივობის  შენარჩუნებისათვის (ჰომეოსტაზი).






სასწავლო საგნის სახელწოდება
ბიოლოგია

სწავლების საფეხური
კლასი
 საბაზო საფეხური,   IX კლასი

სასწავლო კურსისსტატუსი
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი

სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
ერთი  სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი),78საათი, კვირაში 2 აკადემიურისაათი.

მასწავლებლის სახელი, გვარი, საკონტაქტო მონაცემები
ნინო ბუჩუკური
Т- 577-09-35-53


სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა.სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
 სახელმძღვანელო მოიცავს 5 თავს.Bმასში გაერთიანებულია 27 თემა.სასწავლო თემები შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მისაღწევ შედეგებსა და ინდიკატორებს. საბუნებისმეტყველო საგნის სწავლებისას არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება შემეცნების პროცესში მოსწავლის აქტიურად ჩართვას, ეს მოსწავლეს საშუალებას მისცემს მიღებული ცოდნა და უნარ-ჩვევები პრაქტიკულად გამოიყენოს და გადაჭრას პრობლემა. ბiologiis am naili mniSvnelovani cocxali sistemis zogadi niSnebis Seswavla, agreTve genetikis da evoluciis safuZvlebis swavla. Mmoswavleebi ecnobian memkvidreobiTobis da cvalebadobis kanonzomierebebs. Mme – 9 კლასში შეისწავლებააგრეთვე ეკოლოგიის ძირითადი ცნებები

სასწავლო საგნის მიზან












ბიოლოგიის სწავლების მიზანია მოსწავლემ შეისწავლოს ცოცხალი სამყაროს ძირითადი კრიტერიუმები კვება, სუნთქვა, მოძრაობა, გამრავლება, გაღიზიანებადობა,ზრდა, გამოყოფა. შეისწავლონ მემკვიდრეობითობის და ცვალებადობის კანონზომიერებები, გენეტიკის საფუძვლები და შეძლონ მარტივი გენეტიკური ამოცანების ამოხსნა. მოცბულ საფეხურზე შეისწავლება ევოლუციური მოძღვრების საფუძვლები. აგრეტვე ეკოლოგიის ძირითადი ცნებები ეკოსისტემა, კვებითი დონეები, ეკოლოგიური პირამიდები, დამოკიდებულებები ორგანიზმებს შორის თანასაზოგადოებაში და გარემოს ფაქტორებთან.

სასწავლო საგნის ამოცანები

>ცოდნა: ცოცხალი სისტემის ზოგადი ნიშნებიდა მათი თვისებები
>გენეტიკა სელექცია
>ევოლუციური მოძღვრება
>ეკოლოგია
მეცნიერული კვლევის უნარ ჩვევები:
>დაკვირვება აღწერა
>კვლევის საგნის განსაზღვრა
>კვლევის ეტაპების განსაზღვრა
>მონაცემთა აღრიცხვა
>კლასიფიკაცია
>გაზომვა
>კომუნიკაცია
>ცდის დაგეგმვა
>ცდის ჩატარება
>მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
>მოდელის შექმნა და გამოყენება
დამოკიდებულება:
>ინტერესი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ
>საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობის გააზრება
>თანამშრომლობის სურვილი
>გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა
>უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და სწორი მიდგომა
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები

მოსწავლე დაწყებით საფეხურზე ეცნობა ცოცხალი სისტემის ზოგად ნიშნებს, მათ შედგენილობასა და თვისებებს.  სისტემების ძირითად ჯგუფებს,მათ ფუნქციებსა და სასიცოცხლო მნიშვნელობას.აგროვებს ინფორმაციებს, ადარებს ხელოვნურ და ბუნებრივ შეჯვარებზე და მსჯელობს განსხვავებასა და მსგავსებაზე. იცის გენეტიკის მცნება .
სასწავლო კურსის შეფასება
მოსწავლე ფასდება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:
 1- საშინაო  დავალება, 
 2-საკლასო  სამუშაო
 3- შემაჯამებელი  სამუშაო.
        საშინაო  დავალება :
დავალების ტიპები-საშინაო ექსპერიმენტი, დაკვირვება ობიექტებზე და პროცესებზე, ინფორმაციის მოძიება, მოდელირება, რეფერატის მომზადება,  და სხვა.

   ფასდება შემდეგი უნარები:
1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-თვითმართვის უნარჩვევები
5- დავალების სისტემატიურობა


      საკლასო  დავალება:

საკლასო დავალების ტიპები- საკითხის განხილვა/ დისკუსია, ექსპერიმენტი, მონაცემის აღრიცხვა/ დამუშავება, მოდელირება და სხვა.

ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-სოციალური უნარ-ჩვევები
5-კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები
6- თვითმართვის უნარ-ჩვევები


           შემაჯამებელი დავალებები  :კონკრეტული თემის დასრულებისას  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საბუნებისმეტყველო საგნების სტანდარდით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარის წარმოჩენა შესაბამისად



ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
  4-  სოციალური უნარ-ჩვევები

           მოთხოვნები რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:

>დავალების ყველა ტიპს უნდა ახლდეს შეფასების რუბლიკა
>ქულები უნდა გადანაწილდეს რუბლიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე
>მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები  რომლთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება
  
შეფასების ფორმები
         ზეპირი გამოკითხვა
         წერითი სამუშაო
         პროექტი
         ტესტირება
         პრეზენტაცია
         თვითშეფასება
         ურთიერთშეფასება
სასწავლო  რესურსები:
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტ საიტები, სასკოლო ლაბორატორიები


 მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგიაIX კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგიაIX კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

>სურათები, ტაბულები, მოდელები
>ლაბორატორიული აღჭურვილობები
>მასწავლებლის მიერ მომზადებული სავარჯიშოები
> ინტერნეტ სავარჯიშოები
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მეცნიერული კვლევა ძიება
·         კვლ.IX.1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
·         კვლ IX.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
·         . კვლ.IX 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
·         კვლ.IX.4.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
   ცოცხალი სამყარო
·         ბიოლ.IX.5. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცოცხალი სისტემის ზოგადი თვისებები
·         ბიოოლ.IX.6. ოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდერობა და ცვალებდობა,ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები,იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე მედიცინასა და სელექციაში
·         ბიოლ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ცოცხალი სამყაროს ისტორიულ განვითარებაზე,დაუკავშიროს ორგანიზმთა მრავალფეროვნება ევოლუციურ პროცესს
·         ბიოლ.IX.8  მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ურთიერთკავშირი ეკოსისტემის კომპონენტებს შორის და იმსჯელოს ორგენიზმების ურთიერთქმედების როლზე ეკოსისტემის სტაბილურობის შენარჩუნებაში
·         ბიოლ.IX.9. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს გარემო ფაქტორების მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისათვის





კომპონენტები
ინსტრუქცია
სასწავლო საგნის სახელწოდება
ბიოლოგია
სწავლების საფეხური
კლასი
 საბაზო საფეხური,    VIII კლასი
სასწავლო კურსის სტატუსი
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
მთელი სასწავლო  წელი (ორი  სემესტრი),78 საათი კვირაში 2 აკადემიური საათი.
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო მონაცემები
ნინო ბუჩუკური
Т- 577-09-35-53
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა.სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
სახელმძღვანელო მოიცავს 13 თავს . მასში გაერთიანებულია 27 თემა.სასწავლო თემები შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მისაღწევ შედეგებსა და ინდიკატორებს. საბუნებისმეტყველო საგნის სწავლებისას არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება შემეცნების პროცესში მოსწავლის აქტიურად ჩართვას, ეს მოსწავლეს საშუალებას მისცემს მიღებული ცოდნა და უნარ-ჩვევები პრაქტიკულად გამოიყენოს და გადაჭრას პრობლემა. Biologiis am naili mniSvnelovani adamianis anatomiis Seswavla, moswavle swavlobs sakuTari organizmis agebulebas,საყრდენ-მამოძრავებელი,ენდოკრინული, ნერვული, გულ-სისხლძარღვთა, საჭმლის მომნელებელი, გამომყოფი, გრძნობათა ორგანოების და გამრავლების სისტემების მოქმედების პრინციპებს.
სასწავლო საგნის მიზანი
საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია მოსწავლემ შეისწავლოს საკუთარი ორგანიზმი, გარშემომყოფებზე და საკუთარ თავზე დაკვირვებით შეძლოს ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, სწავლების მიზანია მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდეთ კვლევა-ძიების უნარი, შეძლონ მარტივი ექსპერიმენტების  ჩატარება.  მნიშვნელოვანია მოსწავლეებმა   თამაშებში განახორციელონ პირველადი დახმარების ღონისძიებები.

სასწავლო საგნის ამოცანები



















>ცოდნა: ადამიანის ორგანოების აგებულება და მათი თვისებები
>ცოცხალ ორგანიზმში მიმდინარე და ქიმიური მოვლენები
>ცოცხალი სამყაროს სასიცოცხლო პროცესები
>ცოცხალი ორგანიზმების კლასიფიკაცია
მეცნიერული კვლევის უნარ ჩვევები:
>დაკვირვება აღწერა
>კვლევის საგნის განსაზღვრა
>კვლევის ეტაპების განსაზღვრა
>მონაცემთა აღრიცხვა
>კლასიფიკაცია
>გაზომვა
>კომუნიკაცია
>ცდის დაგეგმვა
>ცდის ჩატარება
>მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
>მოდელის შექმნა და გამოყენება
დამოკიდებულება:
>ინტერესი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ
>საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობის გააზრება
>თანამშრომლობის სურვილი
>გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა
>უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და სწორი მიდგომა
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები

მოსწავლე დაწყებით საფეხურზე ეცნობა ადამიანის ორგანოების აგებულებას, მათ შედგენილობასა და თვისებებს. ორგანოთა სისტემების ძირითად ჯგუფებს,მათ ფუნქციებსა და სასიცოცხლო მნიშვნელობას.აგროვებს ინფორმაციებს, აკვირდება ორგანიზმში მიმდინარე  ცვლილებებს, მსჯელობს მისი როლის შესახებ ,ასახელებს და მსჯელობს დაავადებების გამომწვევ მიზეზებზე. მსჯელობს პრევენციულ გზებზე.
 სასწავლო კურსის შეფასება
მოსწავლე ფასდება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვით, ესენია:
 1- საშინაო  დავალება, 
 2-საკლასო  სამუშაო
 3- შემაჯამებელი  სამუშაო.
        საშინაო  დავალება :
დავალების ტიპები-საშინაო ექსპერიმენტი, დაკვირვება ობიექტებზე და პროცესებზე, ინფორმაციის მოძიება, მოდელირება, რეფერატის მომზადება,  და სხვა.

   ფასდება შემდეგი უნარები:
1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-თვითმართვის უნარჩვევები
5- დავალების სისტემატიურობა


      საკლასო  დავალება:

საკლასო დავალების ტიპები- საკითხის განხილვა/ დისკუსია, ექსპერიმენტი, მონაცემის აღრიცხვა/ დამუშავება, მოდელირება და სხვა.

ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-სოციალური უნარ-ჩვევები
5-კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები
6- თვითმართვის უნარ-ჩვევები


           შემაჯამებელი დავალებები  :კონკრეტული თემის დასრულებისას  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საბუნებისმეტყველო საგნების სტანდარდით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარის წარმოჩენა შესაბამისად



ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
  4-  სოციალური უნარ-ჩვევები

           მოთხოვნები რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:

>დავალების ყველა ტიპს უნდა ახლდეს შეფასების რუბლიკა
>ქულები უნდა გადანაწილდეს რუბლიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე
>მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები  რომლთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება
  
შეფასების ფორმები
         ზეპირი გამოკითხვა
         წერითი სამუშაო
         პროექტი
         ტესტირება
         პრეზენტაცია
         თვითშეფასება
         ურთიერთშეფასება
 სასწავლო  რესურსები:
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტ საიტები, სასკოლო ლაბორატორიები
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგიაVIII კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ბიოლოგიაVIII კლასი, ნ. ზაალიშვილი,ნ. იოსებაშვილი. გამომცემლობა „ ტრიასი“ 2012 წელი

>სურათები, ტაბულები, მოდელები
>ლაბორატორიული აღჭურვილობები
>მასწავლებლის მიერ მომზადებული სავარჯიშოები
> ინტერნეტ სავარჯიშოები
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
  მეცნიერული კვლევა ძიება
         კვლ.VIII.1.  მოსწავლეს შეუძლია განსაძღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
         კვლ VIII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევიტი პროცესების განხორციელება, მონაცემების აღრიცხვა
         . კვლ.VIII 3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით
         კვლ.VIII.4.  მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
   ცოცხალი სამყარო
         ბიოლ.VIII.5. მოსწავლეს შეუძლია საახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის ანატომიური და ფიზიოლოგიური თავისებურებები
         ბიოოლ.VIII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ადამიანის ორგანიზმის მარეგულირებელი სისტემების მნიშვნელობა
         ბიოლ.VIII.7. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის შენარჩუნების მნიშვნელობაზრ
         ბიოლ.VIII.8  მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ადამიანის გამრავლების სისტემის თავისებურებები და ჩანასახის განვითარების სტადიები
         ბიოლ.VIII.9.მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობა ადამიანისთვის.


კომპონენტებ
ინსტრუქცია
სასწავლო საგნის სახელწოდება
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები
სწავლების საფეხური
კლასი
 საბაზო საფეხური,    VII კლასი
სასწავლო კურსისსტატუსი
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სავალდებულო საგანი
სასწავლო კურსისხანგრძლივობა
მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში (ორი  სემესტრი),97 საათი კვირაში 3 აკადემიური საათი.
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო მონაცემები
ნინო ბუჩუკური
Т- 577-09-35-53
სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა.სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
 სახელმძღვანელო მოიცავს 8 თავს.მასში გაერთიანებულია 49 თემა. სასწავლო თემები შეესაბამება ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მისაღწევ შედეგებსა და ინდიკატორებს. საბუნებისმეტყველო საგნის სწავლებისას არსებითი მნიშვნელობა ენიჭება შემეცნების პროცესში მოსწავლის აქტიურად ჩართვას, ეს მოსწავლეს საშუალებას მისცემს მიღებული ცოდნა და უნარ-ჩვევები პრაქტიკულად გამოიყენოს და გადაჭრას პრობლემა. პრაქტიკული მუშაობის დროს მოსწავლე უშუალოდ ერთვება პროცესში და შეუძლია კვლევის ჩატარება, მისი შედეგების აღრიცხვა და დასკვნების გამოტანა.
სასწავლო საგნის მიზანი
საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია მოსწავლე განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცეს შეიცნოს და გაითავისოს სამყარო., ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის და გარემოს მიმართ,განუვითარდეს დაკვირვებისა და ანალიზის უნარი.
სასწავლო საგნის ამოცანები



















>ცოდნა: ნივთიერების აგებულებადა მათი თვისებები
>სამყაროსი მიმდინარე ფიზიკური და ქიმიური მოვლენები
>ცოცხალი სამყაროს სასიცოცხლო პროცესები
>ცოცხალი ორგანიზმების კლასიფიკაცია
მეცნიერული კვლევის უნარ ჩვევები:
>დაკვირვება აღწერა
>კვლევის საგნის განსაზღვრა
>კვლევის ეტაპების განსაზღვრა
>მონაცემთა აღრიცხვა
>კლასიფიკაცია
>გაზომვა
>კომუნიკაცია
>ცდის დაგეგმვა
>ცდის ჩატარება
>მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
>მოდელის შექმნა და გამოყენება
დამოკიდებულება:
>ინტერესი საბუნებისმეტყველო დისციპლინების მიმართ
>საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების მნიშვნელობის გააზრება
>თანამშრომლობის სურვილი
>გარემოზე ზრუნვა და პასუხისმგებლობა
>უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება და სწორი მიდგომა
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციები

მოსწავლე დაწყებით საფეხურზე ეცნობა ნივთიერებების მრავალფეროვნებას, მათ შედგენილობასა და თვისებებს. ნივთიერებების ძირითად ჯგუფებს,მსგავსებასა და განსხვავებებს.აგროვებს ინფორმაციებს, აკვირდება ფიზიკურ და ქიმიურ მოვლენებს, მსჯელობს მისი როლის შესახებ ბუნებაში და ცხოვრებაში, ასახელებს მაგალითებს. აკეთებს დასკვნებს.
 სასწავლო კურსის შეფასება
მოსწავლე ფასდება  სამი  ძირითადი  კომპონენტის მიხედვითესენია:
 1- საშინაო  დავალება
 2-საკლასო  სამუშაო
 3- შემაჯამებელი  სამუშაო.
·         საშინაო  დავალება :
დავალების ტიპები-საშინაო ექსპერიმენტი, დაკვირვება ობიექტებზე და პროცესებზე, ინფორმაციის მოძიება, მოდელირება, რეფერატის მომზადება,  და სხვა.

   ფასდება შემდეგი უნარები:
1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-თვითმართვის უნარჩვევები
5- დავალების სისტემატიურობა


        საკლასო  დავალება:

საკლასო დავალების ტიპები- საკითხის განხილვა/ დისკუსია, ექსპერიმენტი, მონაცემის აღრიცხვა/ დამუშავება, მოდელირება და სხვა.

ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-სოციალური უნარ-ჩვევები
5-კომუნიკაციის უნარ-ჩვევები
6- თვითმართვის უნარ-ჩვევები


  ·         შემაჯამებელი დავალებები  :კონკრეტული თემის დასრულებისას  მოსწავლემ უნდა შეძლოს საბუნებისმეტყველო საგნების სტანდარდით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარის წარმოჩენა შესაბამისად



ფასდება შემდეგი უნარები:

1-სააზროვნო უნარ-ჩვევები
2-კვლევის უნარ-ჩვევები
3-პრობლემის გადაჭრის უნარ-ჩვევები
4-ს  4-  სოციალური უნარ-ჩვევები

           მოთხოვნები რომელსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:

>დავალების ყველა ტიპს უნდა ახლდეს შეფასების რუბლიკა
>ქულები უნდა გადანაწილდეს რუბლიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე
>მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები  რომლთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება
  
შეფასების ფორმები
·         ზეპირი გამოკითხვა
·         წერითი სამუშაო
·         პროექტი
·         ტესტირება
·         პრეზენტაცია
·         თვითშეფასება
·         ურიერთშეფასება
 სასწავლო  რესურსები:
მოსწავლისა და მასწავლებლის სახელმძღვანელო, დამხმარე ლიტერატურა თვალსაჩინოება, ტექნიკური საშუალებები,ინტერნეტ საიტები, სასკოლო ლაბორატორიები
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
>ბუნებიმეტყველება VII კლასი. რუსუდან ქანთარია,ლეილა ჩიჩუა,გიული ანდრონიკაშვილი,მარინა სეხნიაშვილი,მარინა ჯალიაშვილი. გამომცემლობა „კლიო“ 2012 წელი
მასწავლებლის წიგნი:
>ბუნებიმეტყველება VII კლასი. რუსუდან ქანთარია,ლეილა ჩიჩუა,გიული ანდრონიკაშვილი,მარინა სეხნიაშვილი,მარინა ჯალიაშვილი. გამომცემლობა „კლიო“ 2012 წელი.
>სურათები, ტაბულები, მოდელები
>ლაბორატორიული აღჭურვილობები
>მასწავლებლის მიერ მომზადებული სავარჯიშოები
> ინტერნეტ სავარჯიშოები
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
        მეცნიერული კვლევა ძიება:  ბუნ VII.1. მოსწავლეს შეუძლია განსაზ ღვროს კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები. ბუნ VII.2. მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურების განხორციელება/მონაცემების აღრიცხვა.   ბუნVII.3. მოსწავლეს შეუძლია მონაცენთა წარმოდგენა სხვადასხვა საკომუნიკაციო საშუალებების გამოყენებით.  ბუნ VII .4. მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა ანალიზი და შეფასება
         ცოცხალი სამყარო   ბუნ VII.5. მოსწავლე შეუძლია იმსჯელოს უჯრედძე როგორც ორგანიზმის აგებულების და განვითარების ერთეულზე.   ბუნ VII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ცხოველტა და მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი და დაასაბუთოს გამრავლების ბიოლოგიური მნიშვნელობა    ბუნ VII.7. მოსწავლეს შეუძლი8ა დაახასიათოს ცოცხალი სამყაროს მრავალფეროვნება , გამოიყენოს კლასიფიკაციის პრინციპი და იმსჯელოს სხვადასხვა ჯგუფებს შორის მსგავსება-განსხვავებაზე.
         ფიზიკური მოვლენები:  ბუნ VII.8. მოსწავლეს სეუძლია ნივთიერების ატომურ-მოლეკულური სტრუქტურის აღწერა         ბუნ VII.9. მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი ძალების და მათი მოქმედების შედეგის შესახებ მსჯელობა,    ბუნ VII.10. მოსწავლეს შეუძლია წნევის დახასიათება.
         ქიმიური მოვლენები:    ბუნ VII.11.   მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ქიმიური რეაქციების აღწერა.     ბუნ VII.12.   მოსწავლეს შეუძლია ფუძეებისა და მჟავების განსხვავება მათი თვისებების მიხედვით.   ბუნ VII.13.  მოსწავლეს შეუძლია ხსნარების თავისებურებების შესახებ მსჯელობა


Комментариев нет:

Отправить комментарий